minmatlada.blogg.se

Min mat, min matlåda

broccoli och bacon

Kategori: Jag tillagar, Matlåda

 
Igår blev de en sen dag på jobbet, så när ja kom hem var jag hungrig så jag ville laga något som gick fort att tillaga. Sagt och gjort började med att koka upp vatten med lite salt i. Under tiden den kokade skar jag broccoli som jag hade i det kokande vattnet i ca 5 min, under tiden så skar jag bacon hackade lök o vitlök. Så när broccolin hade kokat klart hällde jag av vattnet och spolade med kallt vatten, så under tiden stekte jag löken och baconet, när den va halvklar hade jag i vitlöken, och fortsatte steka till den va klar och därefter hade jag i baconet o stekte den tills den va varm. Därefter åt vi den med vitlöksdressing.Mum's va gott det var ! Detta blivit även dagens matlåda. 
Kommentera inlägget här: