minmatlada.blogg.se

Min mat, min matlåda

gratinerad paprika

Kategori: Jag tillagar, Matlåda

 
 
För ett tag sedan hittade jag ett recept på en blogg som ja tyvärr inte minns namnet på men receptet fastnade i huvudet. Det va nämligen gratinerad paprika och innehållet bestod av tonfiskröra, jag älskar tonfisk röra så ja va bara tvungen o testa nu när vi hade lite cremefraiche hemma.
 
Min tonfiskröra bestod av ca 1,5 dl cremefraiche, 1 msk majonnäs,  1 burk tonfisk en liten rödlöken,  ca 1 dl kidneybönor, lite citron, salt, peppar och chili bara blanda ihop. 
 
Sedan tog ja bort överdelen på paprikan hade i fyllningen la på lite ost och in i ugnen. 
 
Detta ska bli morgondagens matlåda, de små paprikorna va till för att provsmaka, detta e verkligen mat i min smak. Hoppas bara de smakar lika gott i morgon. 
Kommentera inlägget här: