minmatlada.blogg.se

Min mat, min matlåda

gryta på vita bönor

Kategori: Jag tillagar, Matlåda

 
Igår lagade jag något jag aldrig gjort innan, det är en rätt som svärmor brukar laga. 
 
Jag började med att dagen innan koka upp både bönorna och köttet (nötkött). Bönorna solade jag bort från vätskan men köttets vätska sparade jag.
 
Så det jag gjorde igår va att hacka o steka en lök, när den stekte klar, blandade jag i kryddor som chili, cayenne, salt och peppar och hade i tomatpuré.  Därefter hade jag i först lite av vätskan från köttet, därefter resterande vätska och kött och lät de koka till köttet vart varm, därefter hade jag i Bönorna o lät de stå i värme ett tag. Sedan va maten klar, till de serverade jag ris. 
 
Supergott va de och mycket enklare än ja trodde, kommer definitivt göra om denna rätt dock ska ja ha lammkött nästa gång. 
 
Detta är även vad som blev dagens matlåda. 
Kommentera inlägget här: