minmatlada.blogg.se

Min mat, min matlåda

Fusktårta :)

Kategori: Jag bakar

 
Ibland har man lite bråttom och inte hinner göra allt från grunden då är det bra att ha möjlighet att göra en tårta på köpegrejer.
 
Denna gång hade jag köpte chokladbottnar, marsanpulver, chokladpudding, jordgubbssylt.
 
Lager ett:
Botten, jordgubbssylt och sedan hade jag ett lager med vaniljkräm (köpt i pulverformat) 
Lager två:
Botten, jordgubbsylt och sedan ett lager med chokladpudding (köpte i pulverformat)
Lager tre: (Granering)
Här hade jag inget speciellt förutom att jag klädde hela tårtan med chokladpudding.
Jag hackade lite valnötter (hade inte hasselnötter hemma annars hade jag haft det) som jag hade runt tårtan, sedan granerade jag dem med lite mer chokladpudding, ferrero rocher godis och lite jordgubbar som jag skurit upp.
 
Denna tårta tog inte mer än 20 min o göra, men uppskattades verkligen av alla gäster :)
Kommentera inlägget här: